TAM B3 075CS © Kami |
Autobus vychádza z licenčného MANu. Výkonný motor spolu s prevodovkou Voith ponúka skvelé jazdné vlastnosti. Nevýhodou menšieho objemu motora je vyššia hlučnosť, keďže točí do vyšších otáčok. Okrem hlučnosti rušia aj drevené sedadlá, ktoré sú tvrdé a šmýkajú sa v zákrutách.
Vozidlo bolo dodané v bielo - červenej farebnej kombinácii. Drevené sedadlá mali žltú farbu. Usporiadané sú priečne, nad kolesami aj pozdĺžne, čo síce zvyšuje kapacitu, ale neprispieva pohodliu cestovania. Vodič má oddelenú kabínu, vpredu sa vchádza polovicou dverí. Po GO v roku 2001 dostal autobus vynovený interiér podľa Karosy GO. Protišmyková podlaha, sedadlá z Karosy, žltý náter madiel a vonkajšie transparenty EMtest 1. generácie. Zvonka je olakovaný v bystrickej farebnej schéme. Keďže autobus pár rokov nejazdil, ľudia naň reagovali ako na nový voz.
V roku 1993 sa začala rozsiahla rekonštrukcia Námestia SNP a bola z neho vylúčená akákoľvek doprava.
Po premene na pešiu zónu bolo potrebné zabezpečiť dopravu do centra. Z toho dôvodu mesto zakúpilo malokapacitné TAM busy.
TAM B3 075 je prototyp mestského minibusu na báze typu 122 A 70. Po príchode vzbudil zaslúženú pozornosť.
Karoséria má oblé tvary, zadné kolesá sú sčasti zakryté karosériou. Okná sú lepené, vpredu aj vzadu jednodielne.
Elektropneumaticky ovládané dvere pre cestujúcich sú umiestnené vpravo za prednou nápravou, vodič má vlastné dvere.
Vpravo vedľa vodiča je sedadlo pre sprievodcu. Na zadnej lavici je štvorica sedadiel.
Zájazdovky majú po ľavej strane dvojice sedadiel, na pravej strane po jednom. Vetranie je zabezpečené náporovými
vetrákmi na streche (bez klimatizácie). Dvere sú jednokrídlové, vyklápané doboku. 1757 má biely náter (predaný), 1758 sivý náter so vzorom.
1759 s celoplošnou reklamou na OMV sa mierne odlišuje predným a zadným čelom kvôli inému umiestneniu motora a spôsobu chladenia. Dvere pre cestujúcich sú dvojkrídlové, otvárané dovnútra. Čalúnené sedadlá pre
cestujúcich sú umiestnené po jednom po bokoch vozidla. Vetranie je zabezpečené stropnými zdvíhacími vetrákmi.
Po GO dostalo vozidlo protišmykovú podlahu, poťahmi z Karosy 900 sú obložené steny vrátane strechy.
Pod sedadlá boli pre cestujúcich domontované radiátory z Karosy. Pôvodný náter bol biely so vzorom ako má sivá
zájazdovka.
Rozmery: | 7 060 x 2 270 x 2 980 mm |
Motor: | BF 4L 913C, naftový, preplňovaný turbodúchadlom, chladený vzduchom, 4 valcový, 92 kW / 2500 rpm |
Prevodovka: | Z5 - 35 S mechanická synchronizovaná 5-stupňová |
Počet miest na sedenie: | 21+1+1 |
Motor: | Cummins, naftový, preplňovaný turbodúchadlom, chladený kvapalinou, 4 valcový, 102 kW / 2400 rpm, 3 972 ccm |
Počet miest na sedenie: | 14+28 |
Rozmery: | 17 900 x 2 500 mm |
Motor: | MAN D 0826 LOH 08 (kvapalinou chladený 6-valec), 199 kW / 2500 rpm |
Prevodovka: | Voith D851.3 (3-stupňová automatická) |
Počet miest: | 39+141 |
Typ | EČV | ŠPZ | Rok výroby | Poznámka |
---|---|---|---|---|
122 A 70 T | BB 265BS | BCA 1758 | 1992. | sivý  |
B3 075 CS | BB 266BS | BCA 1759 | 1993 | reklama OMV  |
272 A 180M | BB 039BM | BCA 1040 | 1993 | GO 2001 |