Karosa B 732 po GO © Kami |
Z poslednej dodávky prímestského autobusu C 734.1340 pre BBDS v roku 1996 prešlo jedno vozidlo (ako jediné) aj na MHD. Táto séria má už motory Renault. Bol zaradený na linku č. 44, neskôr robil zájazdy a záložné vozidlo pre trolejbusy. V súčasnosti je preradený do Brezna.
Na skúšku jazdil v Bystrici v roku 1997 "hybrid", ktorý má zadné čelo ako B 932, ale na rozdiel od Žiliny ho BBDS nezakúpila. V roku 1999 prišiel autobus B 732, pôvodne určený pre ruský trh. Od roku 1997 prešlo 15 vozov generálnou opravou.
Oproti ŠM 11 dostala karoséria hranatejší tvar. 3 dvojkrídlové, pneumaticky ovládané dvere sa otvárajú do vonku. Predné dvere sú užšie. B731.00 nemali kabínu vodiča, náter mal krémový odtieň. Viditeľne rozdielna bola aj zadná náprava - široká ako pri trolejbusoch. Výfuk ústil doboku za zadnou nápravou a vodičove bočné okno malo rovnakú výšku ako ostatné. Sedadlá boli čierne. Novšie B 73x.20 už mali kabínu aj svetlejší červenobiely náter. Náprava bola rovnaká ako dnes. Výfuk sa premiestnil do zadného nárazníka a bočné okno vodiča je nižšie.
Od roku 1997 dostávajú po GO autobusy jednotný náter s novým bystrickým vzorom. Základ je biely. Na boku je červený pás lomený ponad zadnú nápravu. V spodnej časti pokračuje druhý červený pás. Na zadnom čele pásy nepokračujú. Pod oknami a na spodnej časti po celom boku sa nachádza sivý pás. Niektoré série nemajú sivý pás naspodku. Niektoré autobusy majú celoplošnú reklamu - napr. Tescobus BB601AR.
C 734 má modrý náter, clonu s nápisom Banská Bystrica, biely pruh na spodnom okraji karosérie, záclonky na oknách. Predné aj stredné dvere sú úzke, v pravej zadnej časti je vetriaca mriežka charakteristická pre Karosy 700 od roku 1994.
Rozmery: | 11 055 x 2 500 x 3 165 mm |
Výška podlahy: | 890 mm |
Motor: | LIAZ M1.2A, 11 946 cm3, ležatý radový 6-valec s priamym vstrekovaním, chladený kvapalinou: LIAZ ML 635 neprepĺňaný, 148 kW / 2100 rpm (B731.0x) LIAZ ML 635 turbo, 148 kW / 2100 rpm, 767 Nm / 1400 rpm (B73x.20) LIAZ ML 636 Euro 0, 152 kW / 2000 rpm, 845 Nm / 1100-1200 rpm (B73x.40) LIAZ ML 636 Euro 2, 175 kW / 2100 rpm, 1 050 Nm / 1400 rpm |
Prevodovka: | Praga 2M70 automatická 2-stupňová Praga 5P80.50 mechanická synchronizovaná |
Počet miest: | 31+59, 31+63 |
Rozmery: | 11 055 x 2 500 x 3 165 mm |
Motor: | Renault, naftový, štvordobý preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním, chladený kvapalinou, 6 valcov v rade, 188 kW / 2100 rpm |
Prevodovka: | Praga 5P80 mechanická synchronizovaná |
Počet miest: | 45+27 |
EČV | Typ | Rok výroby | GO | Pôvodná ŠPZ | Poznámka |
---|---|---|---|---|---|
BB 034BM | B 732.20 | 1987 | 8/1997 | BC 4097 |   |
BB 091AG | B 732.40 | 1989 | 3/1998 | BC 5680 |   |
BB 092AG | B 732.20 | 1987 | 11/1997 | BC 4051 |   |
BB 877AF | B 732.40 | 1989 | 6/1998 | BC 5696 |   |
BB 460AI |   |   | 7/1999 |   |   |
BB 485AI | B 732.40 | 1989 | 9/1999 | BC 5693 |   |
BB 521AI | B 732.20 | 1999 | - | - |   |
BB 542AI | B 732.20 | 1988 | 12/1999 | BC 4962 |   |
BB 601AR | B 732.40 | 1989 | 8/2000 | BC 5694 | CVR Tesco |
BB 695AR | B 732.40 | 1989 | 6/2001 | BCA 1564 | CVR Flexi |
BB 026AV |   |   | 4/2001 |   | žltý náter |
BB 955BC | B 732.20 | 1987 | 6/2002 | BC4046 |   |
BB 232BB | B 732.20 | 1987 | 2/2003 | BC4059 |   |