Karosa B 932 © Kami |
Technicky vychádza rad 900 zo staršieho radu 700. Rovnako sa použila panelová konštrukcia karosérie, ale celý rám bol zosilnený. Predné a zadné čelo sú plastové, už nie sú súčasťou nosnej konštrukcie. Rovnako interiér sa líši len použitými materiálmi, usporiadanie ostalo rovnaké. Všetky dodané vozidlá majú protišmykovú podlahu a sedadlá Vogel. Použitý je štandardne dodávaný motor LIAZ.
V roku 1999 prišiel na trh inovovaný rad 900E. Aby autobus vyhovel norme Euro 2, musel sa urobiť mierne úpravy na karosérii. Pri prvých 2 dverách bola podlaha znížená pomocou tzv. vaničky o 10 cm. Priestor pre kočík je, na rozdiel od radu 700 pri stredných dverách. Vodič má v kabíne vlastný strešný axiálny vetrák. Vybavené sú štandardne motormi Renault.
Týchto vozidiel sa za 3 roky nakúpilo už len 7 kusov, viac peňazí sa sústredilo na nákup kĺbových autobusov.
Rad 900 sa odlišuje oblými plastovými čelami. Tým sa rozmery mierne zväčšili.
Autobusy sú lakovaný v bystrickej farebnej schéme. vrchný červený pás sa na zadnom čele stretáva
Vodič má oddelenú kabínu, dvere má tradične spoločné s cestujúcimi.
Sedadlá sú škrupinové Vogel. Všetky okná sú v gumenom tesnení, každé druhé má vetracie otvory.
Rad 900E sa od radu 900 odlišuje na prvý pohľad žltými obrysovými svetlami po bokoch karosérie. Dvere majú inak
riešené zamykanie a v priestore pre kočík je "doska na žehlenie" - zvislá čalúnená opierka. Niektoré vozidlá majú
aj visiace držadlá. Vpredu sú digitálne hodiny. Nad vodičovou kabínou sa nachádza vetrák so šedým plastovým krytom.
Autobus je lakovaný v bystrickej farebnej schéme.
Vodič má oddelenú kabínu, dvere má tradične spoločné s cestujúcimi.
Sedadlá sú škrupinové Vogel. Všetky okná sú v gumenom tesnení, každé druhé má vetracie otvory.
Autobusy sú vybavené vonkajšími transparentami BUSE DOT, posledná séria z roku 2001 má
žiarivé BUSE DOT LED.
Postupne boli do Brezna preradené 596AJ, 598AJ a 642AN.
Rozmery: | 11 345 x 2 500 x 3 165 mm |
Výška podlahy: | 890 mm 790 mm (B 932E) |
Motor: | LIAZ ML 636E, radový 6-valec, naftový, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním, chladený kvapalinou, 11 940 ccm, 175 kW / 2000 rpm, 1050 Nm / 1400 rpm Renault MIHR 062045 A41 (Euro 2), radový 6-valec, naftový, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním, chladený kvapalinou, 9 840 ccm, 188 kW / 2100 rpm, 1000 Nm / 1200 rpm (B 932E) |
Prevodovka: | Voith D 863.3, 3 - stupňová automatická (B931) Praga 5P 115, 5 - stupňová mechanická synchronizovaná (B932) |
Počet miest: | 31+63 |
EČV | Typ | Dátum výroby | Dátum zaradenia | Poznámka |
---|---|---|---|---|
BB 027AG | B 931.1675 | 1997 | 8/1997 |   |
BB 028AG | B 932.1678 | 1997 | 9/1997 | ex záložný spoj |
BB 813AF | B 932.1678 | 12/1997 | 1/1998 |   |
BB 283AT | B 932.1676 | 1998 | 11/2000 (1998) | ex 586AF |
BB 587AF | B 932.1676 | 1998 | 5/1998 |   |
BB 588AF | B 932.1676 | 1998 | 5/1998 |   |
BB 589AF | B 932.1676 | 1998 | 5/1998 |   |
BB 297AH | B 932.1676 | 1998 | 6/1998 |   |
BB 298AH | B 932.1678 | 1998 | 6/1998 |   |
BB 597AJ | B 932.1676 | 1998 | 1/1999 | ex záložný spoj |
BB 643AN | B 932E.1964 | 1999 | 9/1999 |   |
BB 629AS | B 932E.1964 | 8/2000 | 9/2000 |   |
BB 630AS | B 932E.1964 | 8/2000 | 9/2000 |   |
BB 631AS | B 932E.1964 | 8/2000 | 9/2000 |   |
BB 632AS | B 932E.1964 | 8/2000 | 9/2000 |   |
BB 245AY | B 932E.1964 | 5/2001 | 6/2001 |   |