Škoda 706 RTO © Petr Hoffman |
Škoda 706 RTO, čiže "Uhorka" (alebo aj "Fazuľka") je už legendárny autobus. Predstavený bol v roku 1956. Ako typický predstaviteľ rámovej konštrukcie sa vyznačoval dlhou životnosťou. Nevýhodou bolo menšie pohodlie, keďže bol stále postavený na upravenom podvozku nákladného auta radu Škoda 706 RT. Kĺbový, samonosný, či autobus s automatickou prevodovkou sa dostali len do štádia prototypov. Dôvodom bola hlavne príprava nového mestského autobusu ŠM11. Výroba RTO pokračovala súbežne do roku 1971, resp. 1974, v Banskej Bystrici sa potom mestské RTO používali už len ako ťahače prívesov. Poľské Jelcz MEX tu pravdepodobne nepremávali.
Pri príležitosti otvorenia novej autobusovej stanice bola jedna RTO prerobená na kabriolet. Čistenie interiéru bolo také náročné, že ho musela robiť externá firma. Ani údržba nebola ľahká a autobus zapadal prachom niekde v garáži. Ďalší osud vozidla nie je známy.
Uzavretá karoséria oblého tvaru je postavená na podvozkovom ráme. Motor umiestnený nad prednou nápravou vedľa vodiča poháňa zadnú nápravu. Mestská verzia 706 MTZ má skladacie elektropneumaticky ovládané dvere za prednou a za zadnou nápravou. Staršie série štvordielne, novšie dvojdielne. Vodič má vlastné dvere. Od cestujúcich bol oddelený polostenou a krytom motora. Vnútri bolo drevené obloženie, pri dverách sa nachádzalo stanovište sprievodcu. Pôvodný náter bol celočervený, novšie série RTO už mali bielo-červený náter.
Rozmery: | 10 660 x 2 500 mm x 2 970 mm |
Motor: | Škoda 706 R, 6 - valec s nepriamym vstrekovaním, 11 781 cm3 107 kW / 1800 rpm (staršie), 99,29 kW / 1750 rpm (po znížení komp. pomeru), 630 Nm / 1200 rpm |
Prevodovka: | mechanická 5-stupňová |
Počet miest: | 22+46+2 |
Rozmery: | 10 810 x 2 500 mm x 2 900 mm |
Výška podlahy: | 930 mm |
Motor: | LIAZ 706 RT, 6 valec s priamym vstrekovaním, 11 781 cm3 108 kW / 1900 rpm, 686 Nm / 1200 rpm |
Prevodovka: | mechanická 5-stupňová |
Maximálna rýchlosť: | 65 km/h |
Počet miest: | 20+58+2 |
Rozmery: | 6 924 x 2 500 x 2 900 mm |
Počet miest: | 31+12 |
Maximálna rýchlosť: | 60 km/h |
počet | rok výroby | rok zaradenia | poznámka |
---|---|---|---|
2xRO | 1951 | 1952 | - |
2xRO | 1953 | 1953 | 2. štvrťrok |
2xRO | 1953 | 1953 | 3. štvrťrok |
1xRO | 1953 | 1953 | 4. štvrťrok |