Škoda 15Tr po GO © Kami |
V roku 1988 bol postavený skúšobný okruh okolo Sídliska (29. augusta - Partizánska - Nám. V.I. Lenina
- žel. stanica). Na ňom premával prototyp 14Tr aby sa overila možnosť napájania napätím 750V.
Trolejbus vždy zastal pri zastávke, otvoril a zavoril dvere. Z vozovne bol ťahaný Tatrou 813.
V ďalšom roku bolo dodaných zvyšných 6 trolejbusov a k 24.8.1989 bola na trase linky 36 Kremnička - Nová nemocnica začatá oficiálna prevádzka.
Kĺbové trolejbusy Škoda 15Tr konštrukčne vychádzajú z typu Škoda 14Tr. Prvý trolejbus došiel v roku 1988 ako prototyp na 750 V. Po otestovaní a prevádzke na prvej trolejbusovej linke sa v roku 1990 dokúpili ďalšie 15Tr a postupne prevzali polovicu výkonov MHD. Oproti trolejbusom na 600 V majú výkon vyšší o 20 kW na motor. Všetky majú hlučné nápravy Rába. Po založení mestskej a.s. MHD Banská Bystrica začali trolejbusy prechádzať GO, v rokoch 1997 a 99 sa zakúpili 2 kusy 15TrM. Tieto majú tichšie nápravy a transparenty BUSE. Navzájom sa líšia vetraním a kúrením kabíny vodiča (sálavé, resp. nútené). V súčasnosti sa neuvažuje s nákupom ďalších vozidiel, keďže ani existujúce nie sú všetky využité, zatiaľ postačí dokončiť obnovu pri VP. Karoséria je oceľová, strecha a podokenná časť sú tepelne a protihlukovo izolované antivibračným náterom. Podlaha je pokrytá gumou, koženkové sedadlá sú umiestnené priečne okrem pravých predných dvoch sedadiel. Predné a zadné sklo sú delené. Vpredu majú za sklom veľké označenie linky. Sólo trolejbusy majú trojo (kĺbové štvoricu) dvojkrídlových dverí ovládané elektropneumaticky. Vnútorné osvetlenie vozidla je iba žiarivkové. Pôvodné vyfarbenie trolejbusov bolo červeno-krémové. Od roku 1997 dostávajú pri VP nový náter v bystrickej farebnej schéme.
Rozmery: | 11 300 x 2 500 x 3 410 mm |
Výška podlahy: | 750 mm |
Motor: | 6 AL 2943 rN, 120 kW pri 1540 rpm |
Maximálna rýchlosť: | 65 km/h |
Počet miest: | 24 až 29 + 56 až 51 |
Rozmery: | 17 360 x 2 500 x 3 410 mm |
Výška podlahy: | 750 mm |
Motor: | 6 AL 2943 rN, 2 x 120 kW pri 1600 rpm |
Maximálna rýchlosť: | 65 km/h |
Počet miest: | 44 + 106 |
typ | evidenčné čísla | rok výroby | poznámka |
---|---|---|---|
14Tr09/7 | 1001 | 1988 | prototyp 750V |
15Tr02/7 | 1501 | 1988 | prototyp 750V |
14Tr12/7 | 1002 - 1007 | 1989 | |
15Tr07/7 | 1502 - 1527 | 1990 |   |
15Tr10/7 | 1528 | 1997 | zaradený 1998 |
15Tr10/7 | 1529 | 1999 |   |