Karosa B 941 © Kami |
Už Karosy B741 sa prejavili ako spoľahlivé, nie je tomu inak ani pri B 941.
V roku 1999 prišiel na trh inovovaný rad 900E. Aby autobus vyhovel norme Euro 2, musel sa urobiť mierne úpravy na karosérii. Pri prvých 2 dverách bola podlaha znížená pomocou tzv. vaničky o 10 cm. Priestor pre kočík je, na rozdiel od radu 700 pri stredných dverách. Vodič má v kabíne vlastný strešný axiálny vetrák. Vybavené sú štandardne motormi Renault. Tie majú vyšší výkon a dosahujú nižšiu spotrebu ako motory LIAZ.
Po 1 kusových sériách B 941 sa z radu B 941E nakupovali väčšie množstvá, lebo bolo potrebné vo väčšej miere nahrádzať vyraďované Ikarusy.
Rad 900 sa odlišuje oblými plastovými čelami. Tým sa rozmery mierne zväčšili.
Autobusy sú lakovaný v bystrickej farebnej schéme. vrchný červený pás sa na zadnom čele stretáva
Vodič má oddelenú kabínu, dvere má tradične spoločné s cestujúcimi.
Sedadlá sú škrupinové Vogel. Všetky okná sú v gumenom tesnení, každé druhé má vetracie otvory.
Rad 900E sa od radu 900 odlišuje na prvý pohľad žltými obrysovými svetlami po bokoch karosérie. Dvere majú inak
riešené zamykanie a v priestore pre kočík je "doska na žehlenie", zvislá čalúnená opierka. Niektoré vozidlá majú
aj visiace držadlá. Vpredu sú digitálne hodiny. Nad vodičovou kabínou sa nachádza vetrák so šedým plastovým krytom.
Autobus je lakovaný v bystrickej farebnej schéme.
Vodič má oddelenú kabínu, dvere má tradične spoločné s cestujúcimi.
Sedadlá sú škrupinové Vogel. Všetky okná sú v gumenom tesnení, každé druhé má vetracie otvory.
Zmenil sa tiež priestor kĺbu. Zmizli zvislé tyče, po stranách sú len lomené opierky.
Autobusy sú vybavené vonkajšími transparentami BUSE DOT, posledná séria z roku 2001 má BUSE DOT LED.
Rozmery: | 11 615 x 2 500 x 3 165 mm |
Výška podlahy: | 890 mm 790 mm (B 941E) |
Motor: | LIAZ ML 636E, radový 6-valec, naftový, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním, chladený kvapalinou, 11 940 ccm, 175 kW / 2000 rpm, 1050 Nm / 1400 rpm Renault MIHR 062045 A41 (Euro 2), radový 6-valec, naftový, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním, chladený kvapalinou, 9 840 ccm, 217 kW / 2100 rpm, 1210 Nm / 1200 rpm (B 941E) |
Prevodovka: | Voith D 863.3, 3 - stupňová automatická |
Počet miest: | 41+118 |
EČV | Typ | Dátum výroby | Zaradenie | Poznámka |
---|---|---|---|---|
BB 775AB | B 941.1962 | 1997 | 8/1997 |   |
BB 839AK | B 941.1962 | 1998 | 3/1999 |   |
BB 712AO | B 941E.1964 | 12/1999 | 1/2000 |   |
BB 244AR | B 941E.1964 | 4/2000 | 5/2000 |   |
BB 294BD | B 941E.1964 | 4/2000 | 5/2000 | ex 245AR (7/2002) |
BB 241AY | B 941E.1964 | 5/2001 | 6/2001 |   |
BB 244AY | B 941E.1964 | 5/2001 | 6/2001 |   |