Irisbus | Citelis 10.5M | Citelis 12M | Citelis Line | Citelis 18M | Citelis 10.5M CNG | Citelis 12M CNG | Citelis 18M CNG | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
rozmery | dĺžka | |||||||
šírka | ||||||||
výška | ||||||||
podlaha | ||||||||
motor | typ | |||||||
výkon | ||||||||
krút. moment | 1 300 Nm | |||||||
kapacita | na sedenie | |||||||
na státie | ||||||||
spolu |
V Európe je bežný Citelis Line, prímestská (linková) verzia Citelisu. Na Slovensku je výnimkou, jeden kus jazdí v MHD Žilina. Citelisy možno vidieť v Banskej Bystrici (10,5M, 12M aj 18M), Bratislave, Košiciach, Prešove (12M aj 18M), Prievidzi, Trenčíne, či Martine.
Citelis 18M vyhral verejnú súťaž pre DPMK, cena je 9 892 950 Sk bez DPH pre diesel a 11 165 550 Sk bez DPH pre CNG verziu. Rámcová dohoda je na cca 40 kusov za 4 roky v hodnote do 400 mil. Sk.
35 autobusov Citelis 12M kúpil DPB v roku 2009. Ide o autobusy pre firmu Tempus (pôvodne s nimi chcela konkurovať DPMK v MHD Košice) a neodobraté autobusy pre maďarského zákazníka. DPB ich dal natrieť na červeno a dovybaviť klímou pre vodiča.
15 autobusov nakupuje aj SAD Zvolen pre MHD Banská Bystrica. Získal príspevok z OP ŽP a obstaral 14 autobusov Citelis 12 M a 1 Citelis 10.5M, všetko na pohon CNG.
Nástupcom Citelisu je Iveco Urbanway.