Autobusy a trolejbusy (nielen) MHD
Autobusy a trolejbusy (nielen) MHD

VEB Robur - Werke Zwittau, NDR

Po vojne bol nemecký priemysel značne zničený. V roku 1947 bola založená IFA (Industrieverband Fahrzeugbau). V rámci RVHP sa východonemecký priemysel orientoval na menšie a stredne úžitkové vozidlá.

Autobusy sa vyrabáli napríklad v 50-tych rokoch vo Werdau (pôvodne vagónka LOWA). Predchodcom firmy Robur boli dielne Gustava Hillera (Phaenomen a Granit). Nové meno má od roku 1957. Ďalšia známa značka je Barkas. V roku 1961 začala výroba malej dodávky B 1000 s motorom spoločným s Wartburgom (3 - valec, 2-taktný, 34 kW).

Robur
Jedným z výdobytkov východonemeckého priemyslu je Robur LO 2501 FR2 - M/B 21. Je to malý autobus s celokovovou karosériou rámovej konštrukcie. Motor umiestnený vpredu, poháňa zadnú nápravu. Vozidlo sa otočí na 14,5 m. Pohotovostná hmotnosť je 1 600 kg, celková 5 200 kg, povolená váha prívesu 750 kg.

Robur LO 2501 FR2 - M/B 21
rozmerydĺžka
6 880 mm
šírka
2 370 mm
výška
2 750 mm
motortyp
Robur LO 4/1
benzínový radový 4-valec
objem
3 345 cm3
výkon
51,5 kW / 2 800 ot.
krútiaci moment
220 Nm / 1 800 ot.
spotreba na 100 km
19,1 l pri 57 km/h
maximálna rýchlosť
84 km/h
počet miestspolu
20