Ďalší výrobca autobusov je FAP Famos Belehrad (Fabrika motora Priboj, Famos Sarajevo). Využíval licenciu Saurer a ZF. V spolupráci s Autokaroserija Zagreb a Ikarus Zemun ponúkali paletu autobusov pod značkami Sanos, Dubrava a Ikarus Zemun. V roku 1970 FAP Famos začal spoluprácu s Mercedesom. Pri výrobe autobusov sa využívala hlavne licencia Mercedes.
Po rozdelení Juhoslávie spolupracoval TAM BUS s Avtomontaža Ľubľana. Avtomontaža vyrábala licenčné autobusy na podvozkoch MAN a Mercedes-Benz. Karoséria pre TAM vychádzala z autobusov MAN SL 202 / SG 242. Ako prvý bol na Slovensko dodaný TAM 260 A 180 M. Prvé číslo znamená výkon motora v koňoch, druhé číslo určuje dĺžku. Posledné písmeno udáva určenie, M - mestský. V roku 1993 vznikol projekt spoločného podniku mesta Bratislava, DPB a TAM BUS. Optimistický plán nevyšiel a po krachu slovinskej firmy TAM skončil aj projekt výroby na Slovensku.TAM 260 sa odlišuje vzduchom chladeným 8 valcovým motorom v licencii Deutz KHD 8. Vzduchom chladený motor, umiestnený vpredu má aj minibus TAM 112 A 70. Začiatkom 90-tych rokov sa vyvýjal nový minibus B3 075. Má vodou chladený motor umiestnený vzadu. Mestská verzia je označená CS, linková TS a zájazdová TL.
TAM | 122 A 70 | B3 075 CS | 232 A 116 M | 260 A 180 M | 272 A 180 M | |
---|---|---|---|---|---|---|
rozmery | dĺžka | |||||
šírka | ||||||
výška | ||||||
úroveň podlahy | ||||||
motor | typ | |||||
objem | ||||||
výkon | ||||||
krútiaci moment | ||||||
prevodovka | typ | |||||
prevody | ||||||
maximálna rýchlosť | ||||||
počet miest | na sedenie | |||||
na státie | ||||||
spolu |
V Banskej Bystrici mesto kúpilo jeden TAM 272 A 180 M za 250 000 DEM. Tento autobus dojazdil ako posledný 23.1.2011 v Bratislave. V Bratislave jazdili aj TAM 260 A 180 M a krátke TAM 232 A 116 M.
V Banskej Bystrici rovnako jazdil prototyp B3 075 CS a dva TAM 122 A 70, jeden v MHD a druhý len na zájazdoch.
Po krachu spoločnosti TAM výroba autobusov pokračovala v M.P.P. Vozila (Mariborski Program Prestrukturiranja), v roku 2001 pretransformovaná na Tovarnu Vozil Maribor (TVM). TVM produkoval minibusy Marbus B3 090, B4 080 a ďalšie vozidlá. Aj táto firma sa v roku 2011 dostala do konkurzu.V apríli 2013 oficiálne obnovil výrobu nový podnik TAM DuraBus s pomocou čínskeho investora CHTC a holandskej spoločnosti DuraBus. V konkurze noví majitelia kúpili nedokončené autobusy a materiál, plánujú ďalej investovať.