základné údaje,
výsledky privatizácie,
informácie na internete.
Privatizácia SAD
Banska Bystrica,
Bratislava,
Dunajska Streda,
Humenne,
Kosice,
Liptovsky Mikulas,
Lucenec,
Michalovce,
Nitra,
Nove Zamky,
Presov,
Prievidza,
Poprad,
Trencin,
Trnava,
Zvolen,
Zilina.
spolocnost | celkova ponuka | splatenie |
---|---|---|
Osterreichische Postbus AG, Prinz-Eugen-Strasse 8-10, A-1040, Wien | 310 380 tis. Sk | 2005 |
Osterreichische Bundesbahnen, Elisabethstrasse 9, A 1010 Wien | 5 400 tis. EUR | 2005 |
BLAGUSS REISEN Ges.m.b.H., Richard Strauss Strae 3 A 1230 Wien | 271 000 tis. Sk | 2002 |
Slovenska dopravna spolocnost, s.r.o., Roznavska 2, Bratislava | 175 114 tis. Sk | 2005 |
Connex Transport AB, Svedsko(Connex Transport Onyx CR) | 401 623 tis. Sk | 2002 |
Rakuske zeleznice podmienili svoju ponuku hlbkovym auditom a odsuhlasenim
v ich organoch.
Blaguss, Connex a Postbus predlozili kvalitne podnikatelske zamery.
SDS zalozili manazeri NAD Bratislava. Ich plan bol nerealne postaveny na
buducich ziskoch SAD.
Jednoznacnym vitazom z hladiska ceny a splatnosti je Connex. V prospech Connexu hovori aj profil firmy. Je dcerskou spolocnostou Vivendi Enviroment a 50% vlastnikom Eurolines, najvacsieho prevedzkovatela medzinarodnej dopravy v Europe.
Zakladne imanie malo byt navysene v dvoch kolach do 55 dni od uzatvorenia zmluvy. Problemom sa ukazola podmienka v zmluve. Investor nie je ochotny zaplatit sumu za 17% povodneho ZI ked po navyseny ZI nebude mat dostatocnu vacsinu. Je mozne, ze od kupy investor odstupi.
Svedsky Connex je najvacsia dopravna spolocnost v Europe a aj v Cechach. Okrem SAD Bratislava deklaroval Connex zaujem ziskat este jednu SADku. Neuspesne sa uchadzal o SAD KDS Kosice, mal zaujem aj o BBDS, ale miesto Connexu sa sutaze zucastnila CSAD Ostrava. Pri SAD Kosice, napriek ponuke vyssej o 1,5 mil. Sk, komisia nevybrala Connex aby zabranila vzniku monopolu v tranzitnej doprave.
SAD Bratislava planovala nakupit 100 autobusov (pri priebeznej obnove aj z vlastnych zdrojov klesne priemerny vek na cca 7 rokov). Zatial SAD Bratislava nakupila len 5 kusov C954 a 1 Granus, na rok 2003 zas 10 primestskych Karos.
Kvoli problemom okolo zmluvy vlada v oktobri 2003 zrusila rozhodnutie o privatizacii a sutaz sa zopakovala. Bratislavsky samospravny kraj kvoli privatizacii pozastavil tender na prevadzkovatela primestskej dopravy v kraji.
spolocnost | celkova ponuka | splatenie |
---|---|---|
Bus transport s.r.o., Malodunajska 1, Bratislava | 727 000 tis. Sk | 2006 |
BLAGUSS REISEN Ges.m.b.H., Richard Strauss Strae 3 A 1230 Wien | ||
Avera | ||
1. garantovana |
Bus transport vlastni HB Reavis Management s.r.o. (70%) a Tourbus s.r.o. Brno (30%). Firma ponukla 540 mil. Sk za 49% podiel a 187 mil. Sk
za dalsich 17%. Z toho 511 mil. ma ist na obnovu vozoveho parku a 216 mil. Sk na ucet fondu.
Vitaza schvalila vlada 7.7.2004. Zamerom HB Reavis je prestavba autobusovej stanice z vlastnych prostriedkov
(mimo investicii do vozidiel) a vystavba polyfuncnych objektov na tom uzemi.
Poradcom firmy Avera je J&T Finance group.
Zmluva o kupe akcii bola podpisana 8.4.2005 a protimonopolny urad udelil vynimku zo zakazu koncentracie aby bolo mozne pristupit k rychlej obnove vozoveho parku. Konecne rozhodnutie vydal PMU 21.jula 2005.
Vdaka vysokej kupnej cene do septembra 2006 prichadza celkom 100 autobusov SOR C12, 20 ks Karosa Axer 12,8 a 8 ks Mercedes-Benz Intouro a 350.
K 17.3.2006 bolo navysene zakladne imanie na 868 756 000 Sk.
Novy nater primestskych autobusov je celocerveny s napisom Slovak lines Regio. Slovak Lines je novy nazov a obchodna znacka SAD BA.