Holding Irisbus bol založený v roku 1999 s 50% podielom Renaultu a
Iveca. Keďže 97 % vlastník Karosy bol Renault V.I., stala sa súčasťou združenia Irisbus. Od 1.1.2003 prebralo celý Irisbus Iveco. V Karose sa očakával prínos v dizajne.
Vývoj a výroba vlastných autobusov by mali byť zachované. V rámci holdingu sa mala zameriavať na výrobu autobusov
s vysokým štandardom, kým francúzske továrne ako v Annonay na hypertechnologické vozidla triedy Cityclass.
Jedná sa o autobusy s hybridným pohonom Civis a trolejbusy s pomocným motorom Cristalis.
Značka Renault mohla byť používaná ešte 4 roky. V roku 2003 Irisbus predstavil nové vlastné vozidlá
Evadys (medzi Aresom a Illiade) a Midys (10 m diaľkovy midibus). Do roku 2006 pokračovala
výmena výrobkovych radov a reorganizácia výroby medzi závodmi.
V roku 2005 Irisbus predstavil nástupcu Agory - Citelis, v roku 2006 nastala aj obmena v linkových autobusoch.
Hoci pri uvádzaní motorov Iveco Cursor Euro 3 sa hovorilo o ich ľahkej uprave na Euro 4, v roku 2006 Irisbus zaviedol nový motor
Iveco Cursor Euro 4 a Euro 5 na báze SCR s prisadou AdBlue (teda s nádržou na močovinu).
S rokom 2006 skončila značka Karosa, od 1.1.2007 sa nazýva Iveco Česká republika. Viac informácií o aktuálnych vozidlách Irisbus je tu.
Ares
Renault Ares je nástupcom Renaultu Tracer. Pod značkou Renault sa vyrábal v rokoch 1999 - 2001, neskôr Irisbus.
Karosa začala vo februári 2002 vyrábať 15 metrový Ares.
Ares je určený na dopravu na stredné a dlhšie vzdialenosti. Po úprave je možné Ares 15M využiť aj na prímestskú dopravu, kde nahrádza staršie kĺbové autobusy. Vzadu má 2 nápravy, prvá je hnacia a druhá je riadená. Ares sa prestal vyrábať spolu s Karosami radu 950 od 30.9.2006. Bol nahradený Arwayom.
Irisbus Ares 15M
Irisbus
Ares 10.6M
Ares 12M, 12.8M
Ares 15M
rozmery
dĺžka
10 610 mm
?
14 995 mm
šírka
2 550 mm
výška
3 395 mm
podlaha
850 mm
motor
typ
Iveco (EURO 3)
?
Renault MIDR 06-23 56.24S dCi
objem
?
11 120 cm3
výkon
228 kW / 2 050 ot.
?
230 kW / 2 100 ot.
krút. moment
1 250 Nm / 1 080 ot.
?
1 250 Nm / 1 200 ot.
prevodovka
typ
ZF 6S.1600
?
ZF 8S.180
mechanická
prevody
6+1
?
8+1
hmotnosť
pohotovostná
11 500 kg
15 300 kg
celková
18 000 kg
24 600 kg
kapacita
na sedenie
41
63
na státie
19
43
spolu
60
106
Dopravca SAD Banská Bystrica kúpil jeden Ares 15M a 6 Aresov 12M, vrátane prevedenia LUX.
Iliade
Renault Iliade je autokar vyrábaný v rokoch 1997 - 2006. Nadväzuje na Renault FR1. Prehľad modelov Renault Iliade:
Renault FR1
výbava
štandard 10,6 m
štandard 12 m
vyvýšená podlaha 12 m
základná
TEC
TE
TEX
stredná
RTC
RT
RTX
vyššia
GTC
GT
GTX
U nás poznáme hlavne Iliade RTX.
Renault
Iliade RTX
Iliade GTX
rozmery
dĺžka
11 995 mm
šírka
2 500 mm
výška
3 555 mm
podlaha
1 382 mm
motor
typ
Renault MIDR 06-23 56 dCi
objem
11 120 cm3
výkon
266 kW / 2 000 ot.
317 kW / 2 100 ot.
krút. moment
1 620 Nm / 1 200 ot.
1 870 Nm / 1 200 ot.
prevodovka
typ
ZF 6S.1600
ZF 8S.180
mechanická
prevody
6+1
8+1
kapacita
spolu
51+1+1
49+1+1
BBDS vlastnila 5 ks Iliade RTX z rokov 2003 - 2006.